Χάρης Γαντζούδης | συνέντευξη στο diabazoume.gr

 Η πρώτη μου συνέντευξη. Στη δημοσιογράφο Ν. Νικολά για λογαριασμό του diabazoume.gr.

Αφορμή η κυκλοφορία της συλλογής διηγημάτων

"Οι πρώτες σελίδες", λίγες ημέρες πριν, από τις Εκδόσεις Σαΐτα. 




Ο Χάρης Γαντζούδης, συγγραφέας του βιβλίου «Οι πρώτες σελίδες», μας μιλάει για τη ζωή του και το έργο του.


Ποιο είναι το αγαπημένο σας ρητό;

«Δε ζυγιάζω, δε μετρώ, δε βολεύομαι! Ακολουθώ το βαθύ μου χτυποκάρδι» Νίκος Καζαντζάκης

Πώς ξεκινήσατε να γράφετε;

Δεν μπορώ να προσδιορίσω ακριβώς την ηλικία που ξεκίνησα να γράφω. Από πολύ μικρός θυμάμαι να έχω την ανάγκη να εκφραστώ μέσα από τη γραφή. Τα πρώτα χρόνια σκάρωνα στιχάκια, αργότερα μικρές ιστορίες και κάπως έτσι, με την ανάγκη για έκφραση μέσα από τη γραφή να μεγαλώνει, φτάσαμε στο πρώτο μου βιβλίο.

Θέλετε να μας μιλήσετε για το τελευταίο σας βιβλίο «οι πρώτες σελίδες»;

«Οι πρώτες σελίδες» είναι η πρώτη μου συγγραφική απόπειρα. Πρόκειται μια συλλογή εννέα, ασύνδετων μεταξύ τους, διηγημάτων που το καθένα φωτίζει καταστάσεις και ενέργειες ανθρώπων που μισούν, αγαπούν, χωρίζουν, ερωτεύονται, ποθούν, απογοητεύονται, ταξιδεύουν, παραφρονούν, απελπίζονται κι ελπίζουν…

Τι περιμένετε να μείνει ή να σκεφτεί ο αναγνώστης διαβάζοντας το;

Δεν ξέρω τι θα σκεφτεί ή τι θα μείνει σε κάποιον που θα διαβάσει το βιβλίο μου. Άλλωστε τα  μηνύματα που παίρνει κάποιος από την ανάγνωση ενός βιβλίου είναι διαφορετικά. Εγώ αυτό που ελπίζω είναι όταν ο αναγνώστης φτάσει στην τελευταία σελίδα του βιβλίου να πει πως άξιζε ο χρόνος που αφιέρωσε στην ανάγνωση του.

Ο τίτλος του βιβλίου «οι πρώτες σελίδες», τι κοινό έχει με τις εννέα ιστορίες που αναφέρονται στο βιβλίο;

Δεν υπάρχει κάποια σύνδεση ανάμεσα στον τίτλο και στις ιστορίες. Ο τίτλος είναι συμβολικός και αναφέρεται στην πρώτη συγγραφική μου απόπειρα.

Από τις ιστορίες που έχετε γράψει πια είναι η αγαπημένη σας;

Μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάποια.

Συνήθως πίσω από κάποιο βιβλίο ή ιστορία κρύβεται μια ιστορία που αποτελεί πηγή έμπνευσης για το συγγραφέα. Εσείς έχετε να μας διηγηθείτε κάτι σχετικό με τις δικές σας ιστορίες ή το βιβλίο σας;

Η έμπνευση για κάθε ιστορία του βιβλίου ήταν διαφορετική. Αλλά δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω περισσότερα.

Ποια είναι η πρώτη σκέψη που κάνετε το πρωί;

Για να δούμε και σήμερα…

Το βράδυ με ποιες σκέψεις κοιμόσαστε;

Με τους στόχους της επόμενης μέρας.

Τι σημαίνει για εσάς έμπνευση;

Έμπνευση είναι τα πάντα. Μια συζήτηση με ένα φίλο, μια σκηνή στο δρόμο, ένα τραγούδι, μια καταιγίδα στα μέσα Αυγούστου.

Τι είναι αυτό που σας γεμίζει και σας βοηθάει να συνεχίσετε το γράψιμο;

Πρώτα από όλα η ανάγκη για έκφραση μέσα από τη γραφή αλλά και τα σχόλια [θετικά και αρνητικά] ανθρώπων που διάβασαν το βιβλίο.

Ποιο στοιχείο του χαρακτήρα σας δυσκολεύει τη γραφή σας;

Η ανασφάλεια.

Πώς περνάτε τον ελεύθερο σας χρόνο;

Γράφοντας, διαβάζοντας, συζητώντας με φίλους ή βουλιάζοντας για ώρες στον καναπέ.

Τι αγαπάτε στους ανθρώπους;

Την ειλικρίνεια και τη θετική τους στάση.

Τι δεν συγχωρείτε στους άλλους;

Την αχαριστία.

Τι σημαίνει για εσάς ευτυχία;

Στιγμές

Τι ήταν αυτό που σας έκανε να γελάσετε τελευταία;

Δεν θυμάμαι κάτι συγκεκριμένο να σας πω.

Ποιο είναι κατά την άποψη σας το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σε έναν άνθρωπο;

Να ζει εγκλωβισμένος στα πρέπει του. 

Ποια θεωρείτε την πιο ακατάλληλη ερώτηση που μπορεί να σας κάνουν σε μια συνέντευξη;

Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν ακατάλληλες ερωτήσεις.

Ποια ερώτηση σας αρέσει να σας κάνουν και τι απαντάτε;

Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη.

3-5 βιβλία που επηρέασαν τη διαμόρφωση της προσωπικότητας μου και την πορεία του βίου μου.

Δεν ξέρω αν διαμόρφωσε την προσωπικότητά μου, αλλά σίγουρα με επηρέασε το έργο του Νίκου Καζαντζάκη.

3-5 βιβλία που προτείνω ανεπιφύλακτα σε γονείς να διαβάσουν τα παιδιά τους ή στα παιδιά τους.

Τα παραμύθια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, τα μυθιστορήματα του Ιούλιου Βερν , της Πηνελόπης Δέλτα, το «Ο μικρός πρίγκιπας» του Σαιντ Εξυπερύ, «Τα ψηλά βουνά» του Ζαχαρία Παπαντωνίου κ.α.

3-5 βιβλία που θα κρατούσα αν έπρεπε να μείνω σε ερημονήσι.

Είναι πάρα πολλά.

3-5 βιβλία που διάβασα συστηματικά πάνω από μια φορά.

Τα έργα των Παπαδιαμάντη, Καζαντζάκη, Πολίτη και άλλων κλασικών Ελλήνων λογοτεχνών.

3-5 βιβλία που έχουν τις περισσότερες σημειώσεις και υπογραμμίσεις.

Δεν σημειώνω πάνω στα βιβλία.

3-5 βιβλία που ξεκίνησα αλλά δεν κατάφερα ποτέ να τα τελειώσω.

Δεν αφήνω ποτέ ένα βιβλίο στη μέση.

3-5 κλασσικά βιβλία που δεν έχω διαβάσει.

Πόλεμος και Ειρήνη του Λέοντα Τολστόι και πολλά άλλα.

Το βιβλίο που έχω σε περισσότερες από μια εκδόσεις.

Τα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Το βιβλίο που θα ήθελα να έχω γράψει εγώ.

Οι Άθλιοι του Βίκτωρ Ουγκώ.

Το βιβλίο που διαβάζω αυτές τις μέρες.

«Αλλόκοτες Ιστορίες» του Έντγκαρ Άλαν Πόε.



Βιογραφικό

Ο Χάρης Γαντζούδης γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1985. Σπούδασε στο τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων ενώ παρακολούθησε και ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής στο εργαστήρι του Αλέξανδρου Ντερπούλη. Το 2012 άρχισε να δημοσιεύει στο διαδίκτυο τις πρώτες του ιστορίες ενώ συμμετείχε και στη συλλογή «Tweet_Stories, Λογοτεχνία σε 140 χαρακτήρες» που εκδόθηκε από την Ανοιχτή Βιβλιοθήκη OpenBook.gr. «Οι πρώτες σελίδες» είναι το πρώτο του βιβλίο και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Σαΐτα.  



*Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο diabazoume.gr στις 21.11.2012


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις