Κλικ δευτερολέπτων | κριτική Θεοφάνη Θεοφάνους




Τα πρωϊνά το καταχωνιάζω στη μικρή μου τσάντα. Τα μεσημέρια είναι ακουμπισμένο στο γραφείο μου και το απόβραδο στέκεται περήφανο για το εσωτερικό του πάνω στο ξύλινο σκαλιστό κομοδίνο. Ένα κλικ ακούγεται από τον διακόπτη του φωτιστικού. Ένα κλικ το οποίο μου επιτρέπει μέρες τώρα να μπαινοβγαίνω στον δικό του κόσμο.

Το "κλικ δευτερολέπτων" - μικρά πεζά, από τις εκδόσεις Εκδόσεις Λέμβος, του συγγραφέα Χάρη Γαντζούδη, είναι από εκείνες τις συλλογές που σε κάνουν να φτερουγίζεις, που σε γεμίζουν με αμφιβολίες, που δίνουν λύσεις και πλημμυρίζουν με εύστοχους στοχασμούς τις στιγμές σου.

Οι μυς του προσώπου σε πλήρη διέγερση.

Όταν διαβάζω βιβλίο συνεργάτη μου - Book-Tour - είμαι πολύ αυστηρός ως προς αυτό. Κρατώ σημειώσεις. Προσπαθώ ν΄ αποδομήσω το κείμενο. Να εντοπίσω λογοτεχνικές τεχνικές και τυχόν λογοτεχνικά ευρήματα.

Το χάρηκα! Το απόλαυσα! Πραγματικά το πανηγύρισα!

Επιτέλους το διήγημα αρχίζει να κατακτά το δικό του μερίδιο στην αγορά του βιβλίου.

Θα βρείτε διαφόρων ειδών σε έκταση, θέμα και σε ύφος διηγήματα. Σας παραθέτω ένα -μια πρόγευση του άρθρου που θ΄ ακολουθήσει- που με εντυπωσίασε για τον εξής λόγο: Εκεί που ο διηγηματογράφος γράφει "λογοτεχνικά" - ακολουθώντας μια συγκεκριμένη φόρμα γραφής- εκεί γίνεται τραχύς και πεζός ο λόγος του και αμέσως μετά, ξαφνικά, ποιητικός... σχεδόν κινηματογραφικός. Μιλάμε για σπουδαία πράγματα.




*Η κριτική του συγγραφέα Θεοφάνους Θεοφάνη δημοσιεύτηκε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook στις 24.02.2018

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις