Ο Θανάσης Χειμωνάς συνομιλεί με τον Χάρη Γατζούδη | συνέντευξη | τοβιβλίο.net

 

[Συνέντευξη στον Χάρη Γαντζούδη] 

Κύριε Χειμωνά σας καλωσορίζω στο δικτυακό τόπο τοβιβλίο.net. Περιγράψτε μου με λίγα λόγια τον εαυτό σας.

44 ετών, 1:75, ωραίος τύπος με αίσθηση του χιούμορ, λάτρης του πινγκ πονγκ.

Ποια ανάγκη σας οδήγησε στη συγγραφή;

Η αλήθεια είναι πως άρχισα να γράφω μετά από μια ερωτική απογοήτευση.

Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Από τη ζωή μου. Από την καθημερινότητα.

Κατά τη διάρκεια συγγραφής ενός βιβλίου ακολουθείτε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα;

Όχι ιδιαίτερα. Όταν αρχίσω να γράφω έχω ολόκληρο το βιβλίο στο μυαλό μου και μετά το περνάω στο χαρτί.

Την εμφάνισή σας στη λογοτεχνία την κάνατε το 1998 με το μυθιστόρημα «Ραμόν». Μιλήστε μας λίγο για αυτό το πρώτο βήμα.

Αρχικά θα ήταν το τρίτο μου διήγημα. Στην πορεία όμως είδα πως έβγαινε μεγαλύτερο κι έτσι έγινε το πρώτο μου μυθιστόρημα.

Ακολούθησαν τα: «Σπασμένα Ελληνικά» το 2000, «Ανεξιχνίαστη ψυχή» το 2003, «Η μπλε ώρα» το 2005, «Ραγδαία επιδείνωση» το 2008, «Δεν την αγαπάω πια» το 2010, «Ζούμε τις τελευταίες μας μέρες, το 2012. Θα ήθελα να μου κάνετε ένα μικρό σχόλιο για το καθένα.

Τα «Σπασμένα Ελληνικά» είχαν να κάνουν με το θέμα του ρατσισμού των νεοελλήνων σε βάρος των μεταναστών. Ένα θέμα που με απασχολεί και με απασχολούσε διαχρονικά. Η «Ανεξιχνίαστη Ψυχή» ήταν η πρώτη φορά που έβαλα μια γυναίκα ως κεντρική ηρωίδα. Η «Μπλε ώρα» έχει να κάνει με μια πραγματική ιστορία. Στη «Ραγδαία Επιδείνωση» υπάρχουν εγκιβωτισμένα δύο παλιότερα διηγήματά μου. Το «Δεν την αγαπάω πια» αρχικά είχε διαφορετικό τέλος. Το «Ζούμε τις τελευταίες μας μέρες» είναι σαφώς επηρεασμένο από την κρίση που ζούμε την τελευταία χρόνια.

Ποιο βιβλίο διαβάσατε πρόσφατα και σας ενθουσίασε;

Τον «Θησαυρό του χρόνου» του Μένη Κουμανταρέα. Τόσο δυνατό, τόσο αληθινό. Τόσο τραγικό αν σκεφτεί κανείς τον άδικο χαμό του μεγάλου αυτού συγγραφέα.

Ποιο βιβλίο διαβάσατε πρόσφατα και σας απογοήτευσε;

Δυστυχώς είναι πολλά…

Υπάρχουν κάποιοι αγαπημένοι σας συγγραφείς που πιστεύετε ότι έχουν επηρεάσει το συγγραφικό σας ύφος;

Δύσκολο να πω. Ίσως ο Φλωμπέρ.

Τι άλλο να περιμένουμε από εσάς; Ετοιμάζετε κάτι καινούργιο αυτή την περίοδο;

Το νέο μου βιβλίο «Αίτημα φιλίας» είναι έτοιμο και θα κυκλοφορήσει αρχές Μαρτίου.

Ποιο όνειρό σας δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα;

Η αλήθεια είναι πως έχω πραγματοποιήσει πολλά όνειρά μου - έστω και όχι στο επίπεδο που θα ήθελα. Δε θέλω να πω κάτι για να μην το γρουσουζέψω!

Πώς περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας;

Βιβλία, τηλεόραση, κινηματογράφος, πινγκ πονγκ, Facebook…

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Θα ρίξω όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βάρος στην – όποια… - πολιτική μου καριέρα.

Σας ευχαριστώ θερμά για την όμορφη συνομιλία.

Εγώ ευχαριστώ!



*Η συνέντευξη που μου παραχώρησε ο συγγραφέας Θανάσης Χειμωνάς δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο τοβιβλίο.net στις 14.02.2015


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις