Το Λογοτεχνικό Ταξίδι συνομιλεί με την Ευσταθία Τσιγκάνου

 


[Συνέντευξη στον Χάρη Γαντζούδη] 







"Η ποίησή μου έχει σκοπό να προκαλέσει ακριβώς εκείνες τις ρωγμές απ’όπου το όνειρο ακόμα και κατασπασμένο εκβάλλει στο παρόν εξανθρωπίζοντάς το".

Ευσταθία Τσιγκάνου











Το Λογοτεχνικό ταξίδι υποδέχεται την Ευσταθία Τσιγκάνου και συνομιλεί μαζί της για τη ζωή και το έργο της. 


Σπουδάσατε ιατρική. Η συγγραφή πώς προέκυψε;

Σπούδασα ιατρική γιατί με γοήτευε η επιστημονική γνώση και η έρευνα, αλλά στην πορεία κατάλαβα ότι η κλίση μου ήταν περισσότερο στη μάχιμη ιατρική.  Η ποίηση μου προέκυψε τελείως αυθόρμητα πριν κάποια χρόνια σαν συνέχεια της διερεύνησης της ανθρώπινης υπόστασης και λόγω των προβληματισμών μου, που αν και προσωπικοί πάντα είχαν  κοινωνικές και φιλοσοφικές προεκτάσεις.

Αν σας ζητούσα να περιγράψετε με πέντε λέξεις τον εαυτό σας, ποιες θα ήταν αυτές; 

 Αισιόδοξη και απαισιόδοξη, ευάλωτη και ανθεκτική, στοχαστική.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πολύτροπον η πρώτη συλλογή ποιημάτων σας με τίτλο «4+1 Εποχές». Μιλήστε μας λίγο για αυτό το έργο σας.

Η συλλογή μου έχει τον τίτλο  «4 και 1 Εποχές» .Ο χρόνος δηλαδή ο δικός μου έχει πέντε εποχές, όχι τέσσερις. Ένα πεντάπτυχο μιας θρησκευτικότητας του συναισθήματος θα την έλεγα, όπου τη θέση του παντοκράτορα κατέχει ο χρόνος κι εκείνη των αγγέλων το όνειρο και η οδύνη, ο θάνατος και η αναγέννηση. Η ποίησή μου έχει σκοπό να προκαλέσει ακριβώς εκείνες τις ρωγμές απ’όπου το όνειρο ακόμα και κατασπασμένο εκβάλλει στο παρόν εξανθρωπίζοντάς το.

Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

 Από εμπειρίες, διηγήσεις, σκέψεις, εικόνες, διαβάσματα, αφού πρώτα τα επεξεργαστώ μέσα μου.

Ποιον Έλληνα ποιητή θαυμάζετε περισσότερο και γιατί;

Αν πρέπει να διαλέξω μόνο ένα ποιητή, θα διάλεγα ανεπιφύλακτα τον Καβάφη. Για μένα συνδυάζει όλα τα στοιχεία της ποίησης: καθολικά νοήματα, φαντασία, ιστορικότητα, μορφή ριζοσπαστική, τόλμη, αυθεντικότητα.

Πώς περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας; 

Διαβάζω πολύ. Μου αρέσει ησυζήτηση με  φίλους, το μαγείρεμα, τα ταξίδια. Κατά καιρούς χρειάζομαι την επαφή με τη φύση και καταφεύγω κάπου κοντά στη θάλασσα ή παίρνω κυριολεκτικά τα βουνά. 

Κλείνοντας θα ήθελα να προτείνετε στους αναγνώστες μας το αγαπημένο σας βιβλίο.

Αγαπημένο βιβλίο;  αυτό που διαβάζω τη δεδομένη στιγμή. Τώρα είναι η κα Ντάλαγουεη της Βιρτζίνια Γούλφ.




Βιογραφικό 

Γεννήθηκα στον Πειραιά πριν μισό αιώνα περίπου.
Τα παιδικά μου χρόνια ήταν σχετικά ευτυχισμένα.
Δυστυχώς μετά ήρθε η εφηβεία.
Σπούδασα γιατρός, παντρεύτηκα, έκανα δύο παιδιά, γνώρισα πολλά μέρη και πολλούς ανθρώπους και έκανα αρκετούς φίλους.
Παράλληλα με την εξωτερική ζωή μου ζούσα την άλλη, την εσωτερική.
Διάβαζα πολύ, βουλιμικά.
Τις δυό ζωές μου κατάφερα να ενώσω στην ποίηση.



*Η συνέντευξη με την ποιήτρια Ευσταθία Τσιγκάνου δημοσιεύτηκε στο Λογοτεχνικό Ταξίδι (http://logotaxidi.blogspot.com/2013/07/blog-post_5399.html) στις 20.07.2013

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις