Παρουσίαση της συλλογής διηγημάτων «Οι πρώτες σελίδες» στο τοβιβλίο.net

 

Οι πρώτες σελίδες

  



τοβιβλίο.net υποδέχεται το Χάρη Γαντζούδη και το βιβλίο του που διανέμεται δωρεάν "Οι πρώτες σελίδες" από τις εκδόσεις Σαϊτα. Εννέα ιστορίες, εννέα άνθρωποι, πολλά συναισθήματα, ένα βιβλίο. Άλλες από τις ιστορίες είναι μεγάλες κι άλλες μικρότερες. Σε μέγεθος όμως μόνο γιατί σε αξία και νοήματα είναι όλες μεστές και βάζουν τον αναγνώστη τους να σκεφτεί και να αναλογιστεί πράγματα απλά, καθημερινά, που λαμβάνουν χώρα διαρκώς ολόγυρά μας αλλά που τις περισσότερες τα αγνοούμε επιδεικτικά.

 

Ο συγγραφέας σκέφτεται... φωναχτά κι αφήνει τις σκέψεις του αυτές απλόχερα να περιπλανηθούν μέσα στο χώρο του 'βιβλίου'...

 

Από μικρή ηλικία ένοιωθα έλξη για τα βιβλία, τους συγγραφείς, το χαρτί…

Μαθητής του Δημοτικού θυμάμαι να διαβάζω και να ξαναδιαβάζω τον «Μικρό Ναυαγό» του Κριστοφ Σμιθ. Μαγεύτηκα! Κάπως έτσι άρχισα να σκαλίζω τις πρώτες δικές μου ιστορίες και καθώς τα χρόνια περνούσαν όλο και περισσότερες ιστορίες άρχισαν να γεμίζουν τα λευκά περιθώρια των βιβλίων ή τις λευκές σελίδες κάποιου σημειωματάριου.

Το 2012 αποφάσισα να κάνω ένα βήμα παρακάτω και άρχισα να παρακολουθώ ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής με το συγγραφέα Αλέξανδρο Ντερπούλη και ένοιωσα πως οι ιστορίες μου στριμώχνονται στα περιθώρια των βιβλίων και ήθελαν να βγουν στην επιφάνεια. Έτσι της άφησα ελεύθερες στο διαδίκτυο.   Αρχικά στο Deity και το Onestory και στη συνέχεια ακολούθησαν κι άλλα…

 Σε καμία περίπτωση δεν διεκδικώ τον τίτλο του συγγραφέα. Απλά μου αρέσει να γράφω, να κλέβω στιγμές από την καθημερινότητα και να την μετατρέπω σε υλικό για τις ιστορίες μου. Αυτό το υλικό λοιπόν χρησιμοποίησα και για αυτές τις πρώτες ιστορίες. Καθημερινούς ανθρώπους που καλούνται να πάρουν αποφάσεις και να αντιμετωπίσουν τις ευθύνες αυτών.

Όμως καθώς περνούσε ο καιρός άλλη μια ανάγκη βγήκε. Να κλείσω αυτές τις ιστορίες σε ένα βιβλίο. Και κάπου εκεί συνάντησα στον Ηρακλή Λαμπαδαρίου (ιδρυτή των εκδόσεων Σαΐτα) και το Νοέμβριο του 2012 η πρώτη συλλογή διηγημάτων μου ήταν γεγονός. Κυκλοφόρησε με τον τίτλο «Οι πρώτες σελίδες» γιατί αυτό ήταν. Οι δικές μου πρώτες σελίδες.

Έτσι η Δέσποινα που ζήλευε μέχρι θανάτου την αδερφή της, την Άννα, συναντά την Αλίκη, μια πόρνη που λίγο πριν το τέλος νοιώθει την ανάγκη να πει την ιστορία της. Η Ελένη και η Μυρτώ που αποφασίζουν να κάνουν μια καινούργια αρχή συναντούν την Αλεξάνδρα που συνεχίζει να ζει σε μια άθλια σχέση και το Δημήτρη που δεν αντέχει την απόρριψη και δίνει μόνος του το τέλος. Ο Πέτρος που μένει μόνος του εξαιτίας λάθος προτεραιοτήτων συναντά τον Χριστόφορο που μετά από ένα ισχυρό ταρακούνημα ανακαλύπτει τα σημαντικά πράγματα στη ζωή του και το Μάριο που ζει μια μεταφυσική εμπειρία.

Εννέα ιστορίες, εννέα άνθρωποι συνεπιβάτες σε αυτό το βιβλίο, ξεκίνησαν το ταξίδι τους πριν κάποιους μήνες με αφετηρία τις εκδόσεις Σαΐτα και τελικό προορισμό τους αναγνώστες που θα μοιραστούν μαζί τους το δράμα, τη χαρά, τον έρωτα, τον πόνο, τη θλίψη, την απόγνωση και την μελαγχολία τους.

 

 

Από το 'Είμαι η Αλίκη":

 

"...Γεννήθηκα πριν από πενήντα χρόνια σε ένα µικρό, ορεινό χωριό. Δεν έχει σηµασία το όνοµά του. Αιτία της εγκατάλειψής µου στάθηκε η σχέση µου µε έναν «Κύριο», λίγα χρόνια µεγαλύτερό µου. Ήµουν δεκατεσσάρων ετών όταν ο πατέρας µου µε πέταξε από τη ζεστασιά της οικογένειας. Την κρυφή µου σχέση έφερε στο φως η θεία Ασπασία, η αδερφή του πατέρα µου, που έτυχε να µε δει µε τον «Κύριο» στο µικρό δασύλλιο έξω από το χωριό.

«Εγώ δε θέλω πόρνες στο σπίτι µου» ήταν τα τελευταία λόγια που άκουσα από τον πατέρα µου. Από τότε δεν τους ξαναείδα. Φίλοι, γνωστοί και συγγενείς µε εγκατέλειψαν στον δρόµο..."

 

 

Ο Χάρης Γαντζούδης γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1985. Σπούδασε στο τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων. Το 2012 παρακολούθησε σεμινάριο δημιουργικής γραφής με το συγγραφέα Αλέξανδρο Ντερπούλη και άρχισε να δημοσιεύει τα πρώτα του διηγήματα στο διαδίκτυο [deity.gr, onestory.gr, shortstory.gr, microstory.gr, sodeia.net, staxtes.com, ideostato.gr, syggrafologio.blogspot.com ]. Συμμετείχε στη συλλογή «Tweet_Stories, Λογοτεχνία σε 140 χαρακτήρες» που εκδόθηκε από την Ανοιχτή Βιβλιοθήκη OpenBook.gr ενώ το Νοέμβριο του 2012 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Σαΐτα η πρώτη συλλογή διηγημάτων του με τίτλο «Οι πρώτες σελίδες».

 

 

 

[Η παρουσίαση έγινε στο τοβιβλίο.net στις 8 Απριλίου του 2013]

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις